szklanymokiem

szklanymokiem

czwartek, 11 listopada 2010

Projekt 12 KLATEK 2010

W lipcu tego roku wpadłem na pomysł pewnego projektu fotograficznego. Otóż wybrałem jeden z aparatów z mojej kolekcji (Agfę Isolette II), założyłem do niej 12 klatkowy film i wysłałem go w kilkumiesięczną podróż po Polsce. Wcześniej nawiązałem kontakt z 11 fotografami z grupy AT. Zadaniem każdego z nich było wykonanie jednej fotografii, a następnie przesłanie aparatu do kolejnej osoby. Na końcu aparat miał trafić z powrotem do mnie (miałem wykonać własny autoportret na klatce nr 12, wywołać film oraz efekty pracy całej grupy umieścić w Internecie). 

Tematem przewodnim projektu był "AUTOPORTRET". Fotografujący mięli pełną dowolność w jego interpretacji. Finalnie udało się wykonać 11 udanych zdjęć (klatkę nr 10 zaświetlił chochlik:). Efekty prezentuję poniżej.

Klatka 1: Cezary Dybowski (czarek); bez tytułu; 1sec, f8


Klatka 2: Kamil Wrzołek (viper 1986); Nie tylko patrzeć. Sztuką jest widzieć!; 1s, f8


 Klatka 3: Jacek Zalewski (jzl); Świt na trzeźwo jest nie do przyjęcia? - Po pijaku również, ale przynajmniej o tym nie pamiętamy; 1/30sec, f8


 Klatka 4: Marika Poprawska (chloe); Multiekspozycja nigdy niczego nie załatwia; 1/300sec, f8


 Klatka 5: Mariusz Marszałkowski (Malczer); Najlepsze zdjęcia powstają w wyobraźni; 1/100sec, f4.5


 Klatka 6: Łukasz Zieliński (zieloo); bez tytułu; 30sec, f8


 Klatka 7: Rafał Włodarczyk (rafalw); bez tytułu; 1/50sec, f4.5


 Klatka 8: Tomasz Dembny (yoonson); Coraz mniej potrzeba mi światła; 1/25sec, f8, flash


 Klatka 9: Bolek Rosiński (bolas); Oczekiwanie; 1sec, f4.5, flash


 Klatka 10: przypadkowo zaświetlona


 Klatka 11: Piotr Kaczmarek (Pietrek); Czas dla siebie; 1/50sec, f5.6


 Klatka 12: Rafał Stępniak (kurzymis); bez tytułu; 1/100sec, f6.1


TRASA:
Finalnie aparat odwiedził kilka miast i pokonał łącznie prawie 3.000km!!!

Chorzów -> Warszawa -> Kraśnik -> Lublin -> Cigacice -> Gdańsk -> Szczecin -> Malbork -> Łódź -> Wrocław -> Chorzów

PLANOWANA TRASA NASZEGO APARATU

CZYM ROBILIŚMY ZDJĘCIA?  
Fotografowaliśmy Agfą Isolette II z obiektywem Apotar 85/4.5. Do aparatu postanowiłem załadować Ilforda FP4+ (ISO:125).


 Film został wywołany w Kotak Xtol 1+1 (11 min, 20st.) i zeskanowany skanerem Epson V750PRO.

2 komentarze:

  1. Witam!

    Świetny projekt!!! Chciałbym w czymś takim wziąć udział jeśli wykonywał by Pan znowu taką akcje.

    Pozdrawiam

    Alex
    www.aleksander-zajczyk.strefa.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie zorganizowane i miło, że się udały wszystkie klatki praktycznie:)

    Pozdrawiam

    Deli

    OdpowiedzUsuń