szklanymokiem

szklanymokiem

poniedziałek, 19 września 2011

Free your mind - freefocus 4x5''

Pamiętacie jak pisałem o wielkoformatowych freefocusach



Udało mi się w końcu skompletować odpowiednie części i już niedługo stanę się posiadaczem takiego właśnie aparatu. Moja kamera będzie składała się z następujących komponentów: 
  • tylni standard Sinar 4x5''
  • obiektyw Schneder Kreuznach Super Angulon 75/8 (ekwiwalent ogniskowej 24mm dla formatu 35mm)
  • uchwyt drewniany z Pentaxa 67

Części już za kilka dni trafiają do warsztatu, gdzie zostanie wykonany odpowiedni korpus z egzotycznego drewna. Założenie jest takie, żeby ostrość była ustawiona na hiperfokalną od 1m do nieskończoności. Myślę, że to optymalne rozwiązanie, które pozwoli również na umieszczanie mocnych punktów na pierwszym planie w czasie kadrowania - no zobaczymy co z tego wyjdzie.
Aparat zostanie wykorzystany w czasie projektu fotograficznego, który będę realizował w listopadzie tego roku w Kambodży i Wietnamie. Zapowiada się niezła zabawa:)

Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł się pochwalić opisem i zdjęciami samego aparatu jak i oczywiście zdjęciami nim zrobionymi:) Trzymajcie kciuki, bo pracy jest sporo ...

2 komentarze:

  1. super :) od dłuższego czasu planuje powoli wejście w wielki format i widziałem również tego typu kamery u Ofmana... domyślam się, że to On będzie robił korpus ?? Możesz mi powiedzieć jaki może być koszt wykonania takiego korpusu ?? Myślę, że była by to świetna sprawa dla mnie na początek, szczególnie, że powinno być tańsze niż zakup fielda 4x5 :)

    Pozdrawiam
    dawid

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne, wygląda naprawdę zachęcająco, chętnie poczytam o Twoich wrażeniach i zobaczę efekty. Może się pokuszę o podobną puszkę. Trochę klamotów od 4x5 mam.

    OdpowiedzUsuń