szklanymokiem

szklanymokiem

sobota, 10 września 2011

My tu PITU-PITU ...

... a tam powstają nowe kamery otworkowe. No właśnie ... tym razem znowu będzie o aparatach fotograficznych. Mój dobry przyjaciel Michał Gozdek, znany otworkowcom jako Omfman, przygotował dla nas kolejne konstrukcyjne niespodzianki. Aparaty noszą oznaczenie pi2pi2; tym razem w nasze ręce Michał oddaje dwa aparaty 6x6 oraz 6x12. Już na pierwszy rzut oka widać, że aparaty odbiegają od Omfmanów, których mieliśmy okazję używać do tej pory.Aparaty zbudowane został  ze sklejki pomalowanej na kolor niebieski. Elementy metalowe są wykonane z mosiądzu. Ogniskowa  aparatu 6x6 wynosi 31mm (otworek 0,2mm), natomiast aparatu 6x12 43mm wielkość otworka 0,25mm (otworek oczywiście tylko wiercony jak we wszystkich Omfmanach). Aparaty zostały wyposażone w wygodne mocowanie statywowe 1/4". Kadrowanie odbywa się przy pomocy celownika pion/poziom. Od dyspozycji jest migawka ręczna bez możliwości użycia wężyka spustowego.

Omfman pi2pi2 6x12

Omfman pi2pi2 6x6



Omfman pi2pi2 6x12 i 6x6


Nie wiem jak Wam, ale mnie nowe aparaty bardzo się podobają. Powinna też spodobać się cena. mniejszy aparat kosztuje 372zł z przesyłką, natomiast większy 612zł. Aparaty są więc sporo tańsze od klasycznych Omfmanów. Znając Michała, jakość wykonania będzie jednak jak zawsze na najwyższym poziomie. Jeśli uda mi się wypożyczyć aparat do testów, to chętnie podzielę się z Wami moimi dokładniejszymi spostrzeżeniami w szerszym poście. 

Aha .. aparaty można kupić na allegrowym profilu Omfmana

1 komentarz:

  1. Ja już dwa filmy pstryknąłem i jestem zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń