szklanymokiem

szklanymokiem

wtorek, 13 kwietnia 2010

Jak powstało to zdjęcie ... odcinek 3

14 października 2009 roku postanowiłem jakoś uczcić dzień Edukacji Narodowej. Spotkałem się z wizażystką Lilą Krysiak i wybraliśmy się do jednej z zabrzańskich szkół podstawowych. Naszą modelką byłą śliczna 19-letnia Kasia. W czasie sesji wykonaliśmy kilkanaście ujęć w kilku stylizacjach.  Zdjęcia były robione głównie lustrzanką cyfrową, jednakże nie mogłem sobie odmówić przyjemności zarejestrowania choć jednej klatki na tradycyjnym materiale srebrowym: 

Mamiya PB67 PRO SD, Mamiya Sekor C 90/3.8@4.5, Ilford HP5PLUS@400, Kodak Xtol 1+0, 8min., 20st., skan Epson V750PRO

Jak powstało to zdjęcie? Użyłem systemu Mamiya Rb67PRO SD z obiektywem Sekor C 90/3.8. 

 Źródło: flickr.com

Oświetlenie było mieszane (rozproszone światło boczne wpadające przez okno plus reflektor halogenowy modulowany blendami). Zdjęcie zdecydowałem się zarejestrować na filmie czarno-białym - Ilford HP5PLUS. Zależało mi na bogatych półtonach, dużej ostrości, drobnym ziarnie oraz dobrym kontraście, więc negatyw został naświetlony nominalnie: ISO 400, a jako wywoływacza użyłem sprawdzonego Kodaka Xtola bez rozcieńczania. Uzyskany negatyw był łatwy do skopiowania pod powiększalnikiem oraz nie nastręczał problemów podczas skanowania.

Poniżej zamieszczam również kilka innych zdjęć wykonanych w czasie tej sesji:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz